donderdag 1 mei 2008

Ding 4 en ding 5

RSS-feeds

Een kleine time-out genomen. Heb het virtuele pad niet helemaal verlaten, maar mijn ervaringen met de ontdekkingsactiviteiten nog steeds niet via mijn weblog verwoord.

Hopelijk word het vandaag een inhaalslag?

De netvibes pagina heb ik een beetje aantrekkelijk willen maken, een kleurige en overzichtelijke lay-out, maar vooral inhoudelijk wilde ik er wat aan hebben. Met o.a. feeds van lokaal nieuws, buienradar, zeeuwse bibliotheek en natuurlijk de collegiale weblogs!

Wat dit laatste betreft: ik had de pagina's volgens de instructie van Krist toegevoegd, maar een aantal dagen later kon ik ze niet meer openen! Ik kreeg de melding: deze feed is ongeldig of reageert niet meer. Heb ik weer! Ondertussen trof onze virusscanner een virus aan, was dit de boosdoener??? Maar even voorzichtig dus, mijn echtgenoot heeft de pc voor zijn werk nodig (telewerken), dus maar eventjes rustig aan. Heb inmiddels wat weblogs verwijderd en opnieuw toegevoegd, en ze staan er nog op!
De link naar de Overijsselcatalogus is me helaas nog niet gelukt. Ik moest een soort javascript kopieeren... toen wist ik het niet meer.
Ik wil trouwens ook het netvibes-icoontje als illustratie toevoegen , ging ook al niet. Hij pakt de URL niet.... Of zal ik nog een keer proberen? Nog niet, hulp gevraagd (manlief was nabij) en het lukte dan toch (ook niet gelijk). Het kopieeren ging wel, maar het plakken in dit weblog ging niet. Alleen via kopieeren met een aangemaakt bestand ( of internet?) kon het geplakt worden.

1 opmerking:

essen2punt0 zei

Maar ik zie toch echt zomaar een prachtig plaatje staan hoor!

Netvibes lijkt de laatste paar dagen weer wat aan stevigheid te winnen. Dus het kan heel goed een tijdelijke hickup zijn die helemaal niets met het virus te maken heeft gehad.

De widget (wat de overijsselcatalogus is) is op zich toch redelijk eenvoudig te plakken.
Je 'knipt' en 'plakt' alle tekst en daarna plak je deze code ook weer bijvoorbeeld in een los balkje in je zijkant of eerst eens in een los bericht om te kijken of het ergens op lijkt. ;)

Fijn dat je in ieder geval je blog weer actief hebt gemaakt. leuk!