donderdag 13 november 2008

DING 11 Wiki's


misverstandje of slechte smoes....? Nu eindelijk mijn volgende ding weer opgepakt.

De wiki: eigenlijk de democratisering van informatie in optima forma! Het is laagdrempelig : iederen kan meedoen aan kennis vergaren en kennis delen en met direct resultaat op het web! Logisch dat Wikipedia zo'n succes is.Hoewel de kracht ook zijn zwakte is, want hoe betrouwbaar is een wiki? Privé gebruik ik hem in ieder geval regelmatig.
De filmpjes en de sites (Deventer krijgt van mij ook alle lof!) tonen de veelheid van mogelijkheden.Voordeel van wiki voor de bibliotheek is , dat je met meerdere mensen op snelle en eenvoudige wijze de informatie kunt delen. Digitaal teamwork dus en zinnig omdat mijn collega's op verschillende lokaties werken.Ik denk daarbij aan zaken, waar veel mailverkeer en afstemming voor nodig is,zoals Nederland Leest,personeelsuitje(?) en delen van apparatuur.En naar de bibliotheekgebruiker toe bijvoorbeeld de communicatie naar publiek van een (hopelijk snel) op handen zijnde een verhuizing!

1 opmerking:

Jan te Bokkel zei

Ideeen genoeg! See you on wikigramsbergen.nl of zo...