zondag 23 november 2008

Ding 15 Podcast:radio waar en wanneer jij wilt

Uit mijn "privaat" collectie -potkasten...








Podcast: allerlei sites bekeken, wat een gigantisch aanbod!
Eerst maar eens de mediaplayer geupdated naar versie nr 11. Een keuze maken uit het grote aanbod en op mijn pc en MP3-speler zetten. Het kostte of gaf (want: soms strijd, meestal genoegen ) heel wat intensieve surf-uurtjes. Ik heb een aantal uitzendingen gedownload (zoals journaal) en ook via podstart.nl een gratis lezing gedownload van Herman Philipse via Home-academy over godsdienst versus wetenschap op mijn MP3 speler gezet (Biebunlimited kan zich nu op alle fronten unlimited blijven ontwikkelen, ook als ze on the road is!) .
Ik kreeg gelukkig hulp van het thuisfront, ik vind het best lastig allemaal, moest bijvoorbeeld eerst het bovengenoemde bestand comprimeren, uitpakken, synchroniseren en naar mijn Zen slepen (het was een lezing van ruim een uur en het downloaden kostte ook nog een half uur!).

Ik had mijn Creative Zen al bij het begin van de cursus via Limewire gevuld met zo'n 150 gouwe ouwe uit de top 2000 (genieten!) en ook foto's op de Zen gezet, maar van podcast had ik nog geen idee! Het is een mooie uitvinding. Privé zal ik er zeker gebruik van maken en voor de bibliotheek? Luisterboeken of fragmenten er van en als bijvoorbeeld een schrijver erg in de belangstelling staat, door een prijs of overlijden, een podcast zetten op de bibliotheek-site. Ik zie wel meer mogelijkheden voor You tube dan voor podcast.

1 opmerking:

Jan te Bokkel zei

Maar je noemt hier toch ook leuke toepassingen!