zondag 16 november 2008

Ding 14 Instant messaging:blabla of uhhuh?

Chatten....
Van alle 23 Dingen is dit wel één van de bekendste, maar onder collega's niet de meest populaire, heb ik begrepen. "Vooral iets voor jongeren", niet echt iets voor (velen van) ons.
Ik kan me hier wel in vinden, tja, het is niet anders.Het intypen van tekst,de vaak vele fouten hierbij (niet erg,maar niet de bedoeling), de tijdsdruk (de ander wacht immers op jou antwoord ) en de timing (krijg je alweer een antwoord en je bent nog druk bezig met een reactie op het vorige)...Al kun je zelf natuurlijk wel pauzes inlassen.

Ik heb wat ervaring met chatten opgedaan op verschillende manieren: Jan, weet je nog? Je bood via MSN jaren geleden, deze mogelijkheid aan om de collega's met elkaar te laten chatten, het stierf een langzame dood...Ikzelf deed er heel soms aan mee.Voelde de behoefte ook niet echt.

Met een zoon, die voor langere tijd in een ver buitenland woont, is skype een prettige en goedkope - want gratis- mogelijkheid. Er is ook een chat-mogelijkheid. Ik vind het wel prettig dat je via skype alle tijd van de wereld kunt nemen en toch elkaars stem hoort, mijn webcam gebruik ik niet.

En dan is er nog de chat via Google: dit heb ik uitgeprobeerd met Nicole. Eerst al via Google Docs en later via het Google-chatprogramma.Nou het is nog steeds niet echt mijn Ding!!

En voor de bibliotheek? Het kan natuurlijk wel een heel directe manier van communiceren met de bibliotheekgebruiker zijn. Wie weet, als ik ooit nog eens enthousiast wordt....

1 opmerking:

Jan te Bokkel zei

Heb je zelf al eens een vraag aan Al@din-chat gesteld?